Propunerea saptamanii: Fashion books - Isme...sa intelegem moda

Hello!

 Astazi vreau sa atingem un subiect pe care eu nu l-am prea abordat pe blog si care ma pasioneaza poate la fel de mult ca si arta machiajului: MODA. Mai exact cartile de moda. Mereu m-a fascinat domeniul, insa nu citisem niciodata vreo carte axata pe asa ceva. Daca sunteti pasionate si voi, va recomand din toata inima cartea Isme....sa intelegem moda.
*Va asteapta un post destul de lung, sper sa aveti rabdare sa-l cititi, pentru ca veti fi cu siguranta castigate.

 Eu am primit cartea din partea librariei online Libris si vreau sa va spun ca a fost o adevarata delectare sa o citesc. Am invatat despre moda, de la inceputurile ei, pana in prezent.

Astazi vreau sa va arat si voua cateva lucruri, care sunt sigura ca vi se vor parea foarte interesante. ☺

Clik pe poza pentru marire
 Poate cel mai important lucru este ca aceasta carte este foarte frumos structurata, te face sa intelegi si sa vizualizezi mai bine totul si sa plasezi in timp curentele din moda care ne sunt prezentate. O sa aflati ca au existat doua tipuri mari de curente: curentele culturale de mare amploare (care se regaseau si in arta, muzica sau literatura) si curentele in moda. Ne sunt prezentate cuvinte cheie, celebritati ale momentului, totul pentru ca noi sa intelegem cat mai bine fiecare curent.

Am sa vi le prezint astazi (pe scurt) pe cele care mi s-au parut mie cele mai interesante, desi in carte ne sunt prezentate 50 de curente.


Click pe poza pentru marire
Secolul XVII-XVIII 
BAROC - Curent cultural de mare amploare

 "Baroc este denumirea data stilului care a dominat moda, arta si artele decorative in secolul XVII si la inceputul secolului XVIII. Caracterizat prin ornamente extravagante, liniile curbe, splendoare si rigiditate, barocul a fost strans legat de domnia lui Ludovic XIV al Frantei."
"Termenul baroc a aparut in secolul XIX, inventat de istoricii de arta pentru a-si bate joc de ceea ce ei considerau a fi un stil grotesc si vulgar, care nu cunostea limite ori eleganta. Istoria s-a dovedit mai ceva iertatoare, iar barocul este considerat astazi o perioada a ornamentelor somptuase, a formelor bogate, a tesaturilor grele si a ostentatiei." 
Personalitati cheie:  Ludovic XIV (1638-1715)


Cick pe poza pentru marire
Secolul XVII-XVIII
NATURALISM - Curent cultural de mare amploare

 "Naturalismul a dominat moda franceza, incepand cu anul 1780, fiind caracterizat de respingerea artificialitatii si a extravagantei inutile, in favoarea simplitatii, confortului si a functionalitatii."
Personalitati cheie: Maria Antoaneta (1755-1793).
"O serie de evenimente politice, sociale si culturale au determinat aceasta tranzitie catre o moda informala. Respingerii structurilor si a conventiilor impuse, i s-a adaugat antipatia fata de aristocratia privilegiata. Simplificarea tinutelor a reprezentat o respingere simbolica a structurii existente a claselor sociale si a inegalitatii. In plus, desi nu puteau anticipa revoltele sociale care aveau sa vina,, frantuzoaicele au adoptat stilul revolutionar purtat de femei in timpul Revolutiei Americane. Coafurile "a la philadelphie" si haine din bumbac simplu in culoarea "gri american" si-au gasit adepte printre cele care au renuntat la corset, paniere si la pudra perioadei rococo (post baroc)."


Click pe poza pentru marire
Secolul XIX
INDUSTRIALISM - Curent cultural de mare amploare

 "Pana la inceputul secolului XIX, moda a evoluat lent, evenimentele politice, sociale si religioase influentand-o. Industralizarea productiei de textile, urmata de progresele facute in manufacturarea si vanzarea articolelor de imbracaminte a adus noi influente catalizatoare in evolutia modei: dorinta de a cumpara, posibilitatea de a cumpara, mobilitatea sociala, noutatea din partea consumatorului si profitul din partea vanzatorilor.
"Aparitia modei pentru mase a fost facilitata de perfectionarea masinii de cusut. A putut fi imediat cumparata in rate, devenind astfel o varianta viabila pentru fiecare familie. Desi va mai trece mult timp pana cand va incepe adevarata productie de serie a hainelor, se poate observa, din anii 1860, o crestere a numarului atelierelor de croitorie care lucrau in serie si pe comanda.
Personalitati cheie: Walter Hunt (1796- 1859).


Click pe poza pentru marire
Secolul XX
BELLE EPOQUE - Curent cultural de mare amploare

 "Belle Epoque (1895-1914), in traducere literara "epoca frumoasa", a fost o perioada de aur pentru clasele superioare, acest lucru reflectandu-se in imbracamintea ostentativa si stilul de viata a celor catorva privilegiati. Femeile purtau haine opulente si romantice, iar linia siluetei, creata cu ajutorul corsetului, era in forma curba a literei S. Primul Razboi Mondial a inlaturat aceasta moda nepractica si elitista, aducand in loc modernismul.
Personalitati cheie: Lady Duff Gordon (1863-1935).



Click pe poza pentru marire
Secolul XX
NEW LOOK - Curent in moda

 "New Look, lansat la Paris in 1947, a fost un stil atribuit creatorului Christian Dior. Caracterizat de fuste infoiate, talia de viespe si umerii rotunjiti, stilul a fost un adevarat izvor de controverse si de admiratie. Desi initial considerat socant, stilul ultrafeminin si extravagant a devenit moda domninata pentru femei timp de aproape un deceniu.
Personalitati cheie: Cristobal Balenciaga (1895-1972), Christian Dior (1905-1957)
"Reactia la aceasta silueta indrazneata a fost fara precedent, iar noua moda a devenit izvor de controverse si de admiratie. Creatile lui Dior, care presupuneau fiecare folosirea de pana la 23 m de material, au fost blamate pentru lipsa de sensibilitate si extravaganta scandaloasa, intr-o perioada postbelica dominata de rationalizari si lipsuri. Protestele au fost inutile, iar New Look a devenit stilul dominant in moda occidentala."


Click pe poza pentru marire
Secolul XX
POSTMODERNISM - Curent cultural de mare amploare

 "In timp de modernismul este caracterizat de logica, simplitate, ruperea de istorie si functionalitate, epoca postmoderna, a renuntat la liniaritate in favoarea eclectismului, a parodiei si a hibridizarii culturale."
Personalitati cheie: Karl Lagerfeld (1938-), Franco Moschino (1950-1994);
"Postmodernismul este un concept destul de inexact definit, care, in mod literal inseamna "dupa modernism". Teoretic, acesta denota respingerea reprezentarilor narative artistic, a ierarhiilor sociale, a diferentelor dintre cultura elitista si cultura populara si a institutilor autocratice. Moda in epoca postmodernista a devenit rapida, trecatoare, eterofena, non-specifica din punct de vedere cultural si intertextuala. Nu se mai poate vorbi de o singura moda, ci de mai multe."


Click pe poza pentru marire
Secolul XXI
VINTAGE - Curent in moda

 "Asociata traditional cu nevoiasii si cu curentele contraculturale, imaginea hainelor second-hand a suferit o transformare catre sfarsitul anilor 1990, devenind parte din moda si dobandind si un nume nou: vintage.
Personalitati cheie: Kate Moss (1974-)
" Aparitia curentului vintage ca alternativa credibila la "hainele noi". la mijlocul si sfarsitul anilor 1990, a facut parte dintr-o tendinta mai larga care pedala pe respingerea modei prin tinuta. Sa porti vintage inseamna sa te distingi ca individualist si cunoscator fin."


Secolul XXI
GLOBALISM - Curent cultural de mare amploare

"Globalismul este un fenomen economic, politic si cultural. Moda, una dintre cele mai puternice industrii din lume, a fost atat un element catalizator al fenomenului, cat si expresia fizica a dezvoltarii sale.
Personalitati cheie: Dries Van Noten (1958-)
"Termenul globalism defineste disolutia vechilor hotare ale statelor-natiuni si crearea unei economii si a unei culturi globale.
Cererea continua de haine ieftine si apetitul de nestavilit pentru noutate in moda au stimulat dezvoltarea la nivel mondial a unui sistem extrem de competitiv si inventiv de productie si distributie. Firmele de moda si-au mutat fabricile in zone in care puteau sa profite de pe urma costurilor scazute de productie. Desi acest lucru intareste economia globala si creeaza oportunitati comerciale in tarile in curs de dezvoltare, criticii observa ca aceste tendinte itinerare are marilor firme de moda inhiba adevarata dezvoltare globala.  Efectele globalizarii sunt prezente si in modalitatea de cumparare. Produsele si marcile nu mai sunt specifice unui loc, iar marile branduri multinationale de moda sunt prezente oriunde."

----------------------------------------------

 Sper sa va fi placut incursiunea in lumea modei si de asemenea, sper ca ati avut rabdare sa cititi tot. Ceea ce vreau sa intelegeti e ca eu nu incerc sa va fac sa cumparati aceasta carte (oricum asta este alegerea voastra), ci am vrut sa va prezint niste lucruri, care din punctul meu de vedere sunt foarte interesante si cu siguranta ne imbogatesc cultura generala.



Va pup,

Share:

0 comentarii