Propunerea saptamanii - "Si am spus da" by Elizabeth Gilbert (RO only) (CLOSED)

Hello!

Daca acum doua luni va povesteam despre faimoasa carte "Mananca, roaga-te, iubeste", intre timp am citit si continuarea povestii si as vrea sa va vorbesc putin despre ea. 

Am avut in fata o carte despre casatorie. Nu ca m-ar interesa extrem de mult subiectul, insa am considerat-o foarte utila. Am aflat lucruri extrem de interesante despre institutia casatoriei, pe care probabil nu le-as fi aflat prea curand daca nu as fi citit-o. 

Dupa cum spune si autoarea, aceasta cartea este undeva intre un jurnal personal si un documentar socio-istoric. Imi plac jurnalele si imi place sa stiu ca intamplarile relatate in carte s-au intamplat cu adevarat.

Dar sa va spun si cum se prezinta aceasta carte, nu? :)


"Mananca, roaga-te, iubeste...si mai departe?
Elizabeth Gilbert s-a casatorit cu iubitul ei brazilian, intalnit in Bali.
De fapt, Liz si Felipe, traumatizati amandoi de divorturile prin care trecusera, isi jurasera sa nu se casatoreasca niciodata. Au fost obligati s-o faca - au fost practic condamnati la casnicie de autoritatile americane de frontiera - doar pentru a putea ramane impreuna pe teritoriul Statelor Unite.
La ceremonia de nunta in cerc restrans care s-a petrecut intr-un orasel linistit din New Jersey, Liz a spus DA. A spus-o din toata inima. Dar pentru asta a trebuit sa-si invinga, incetul cu incetul, enorma reticenta fata de casatorie. Si a facut-o in stilul ei: timp de aproape un an, calatorind cu Felipe prin Asia de Sud-Est, s-a documentat asupra casatoriei. A incercat prin orice mijloace - lecturi, discutii si tot felul de oameni, apel la experienta familiei - sa se impace cu batrana institutie inainte de a-i trece inca o data pragul.
Iar pe drum a descoperit o seama de fapte interesante despre casnicie, pe care le impartaseste cititorilor cu hazul, inteligenta si compasiunea ei caracteristice. Dincolo de aceste "insertii socio-istorice", cum le numeste autoarea, noul memoir al lui Elizabeth Gilbert este o celebrare a iubirii, cu toate consecintele si complexitatea pe care dragostea adevarata, in lumea adevarata, le atrage dupa sine intotdeauna."

V-am pus si prezentarea cartii pentru ca descrie foarte frumos tot ce se intampla in ea...mai frumos decat as fi putut sa o fac eu in mod profesional, o persoana fara experienta in recenzii. :)
Eu am sa va spun in stilul meu ce m-a impresionat. :)
M-a impresionat iubirea pe care Felipe si Liz si-o poarta unul altuia, o iubire calma, matura, dar in acelasi timp pasionala, pe care oricine si-ar dori sa o intalneasca intr-o buna zi. Eu cred cu tarie in iubirea ideala, iar aceasta carte vine sa iti demonstreze ca acest lucru este posibil, chiar si dupa o deceptie atat de mare cum este un divort. Din acest motiv, pasajele din carte despre ei doi (desi destul de rare), au fost preferatele mele.
Mi s-a parut ca e axata poate prea mult pe partea socio-culturala si mereu am asteptat cu sufletul la gura sa aflu ce se va mai intampla intre ei si cum va decurge toata aventura cu viza lui Felipe.

Insa nici partea socio-culturala a fost extrem de interesanta si buna pentru cultura mea generala. Chiar vreau sa va las aici niste pasaje cu niste obiceiuri tare interesante in anumite colturi ale lumii sau obiceiuri care se practicau cu cateva zeci cau sute de ani in urma:


"Casatoria a fost in general vazuta ca o uniune intre un barbat si mai multe femei. Si totusi, uneori, casatoria a fost vazuta si ca o uniune intre o femeie si mai multi barbati.
- in sudul Indiei o femeie putea fi mireasa mai multor frati;
- in Roma antica, casatoriile intre barbati aristrocrati erau recunoscute prin lege;
- in Europa medievala, cand erau in joc proprietati importante, se practicau casatoriile intre doua rude;
- tot in Europa, pusa la cale de parintii interesati sa-si protejeze mostenirile sau de papi atotputernici, se practicau casatoriile intre doi copii sau chiar uniunile intre copii nenascuti.
- in Iranul revolutionar modern, tinerele cupluri pot cere un permis de casatorie special, valabil 24 de ore, care da voie respectivului cuplu sa se casatoreasca temporar, pentru o zi si le ingaduie sa apara impreuna in public in siguranta si sa aiba relatii sexuale in mod legal;
- In China, definitia casatoriei includea candva si uniunea sacra dintre o femeie vie si un barbat decedat. O astfel de alianta era numita casatorie-fantoma. O fata de rang inalt putea fi casatorita cu un barbat decedat dintr-o familie buna, pentru ca astfel sa se stabileasca legaturi stranse intre clanuri. Din fericire acest lucru nu implica un contact real intre schelet si femeie." :)


Insa acestea sunt fragmente de pe doar doua pagini din carte, restul va trebui sa descoperiti voi, pentru ca impreuna cu libraria online Libris, aveti sansa sa o castigati! :)


Trebuie sa:

  • imi lasati un comentariu in care sa imi spuneti ce va atrage la aceasta carte sau de ce va doriti sa o cititi;
  • ma urmariti prin GFC si sa imi spuneti cu ce nume;
  • imi lasati o adresa de e-mail in comentariu sau in formularul Disqus, ca sa pot da de voi ulterior;
  • aveti dreptul la un singur entry de persoana;
  • giveaway-ul este deschis doar pentru cititorii mei din Romania.


Castigatoarea va fi aleasa cu ajutorul www.random.org
Deadline: 1 decembrie, ora 23:59


P.S.: Si Koko are un giveaway la fel de interesant. Go enter there too!


Bafta,

Share:

0 comentarii